Piian palkkaamisen realiteeteista

maijHyvä tohtori Keinänen,

Nimeni on A.Poppanen, olen 41-vuotias yhteiskuntatieteiden tohtori ja kulttuurityöläinen Tampereelta. Kiinnostuin te-toimiston sivuille jättämästänne hienosta, inspiroivasta työpaikkailmoituksesta, mutta valitettavasti se poistui ennen kuin ehdin reagoida aiheeseen.

Olen kiltti, kunnollinen, tunnollinen ja vastuullinen lastenhoitaja, lisäksi osaan kokata suuremman osan maailman ruoista intuitiolla, mutta olen vitun huono jälkien siivooja. Jätän roiskeita kaikkialle, seiniin, lattialle, kattoon, eikä kukaan voi minua pois tavastani opettaa. Voin pakon vaatiessa pestä vaatteenne ja ripustaa ne, mutta inhoan silittämistä – erityisen taitava olen isäntäväen Lacoste-krokotiilien käristämisessä täydellä teholla. Olen allerginen porvarillisten kotien nuolluille teräs- ja lasipinnoille, mutta rakastan niiden palauttamista takaisin elämään.

Olen inspiroiva kasvattaja. En omaa ajokorttia, hygieniapassia tai pitkää kokemusta catering-alalta, mutta voin hyvin kuskata lapsia pyörällä harrastuksiin – erityisen hyvä olen kannustamaan lapset pois paskoista ratsastus- ja golfharrastuksista, koska ne aiheuttavat närästystä ja näppyjä. Olen kasvattanut 2 lasta melkein aikuisiksi, ensimmäinen opiskelee taiteita yliopistossa ja toinen on Eminem- scholar. Tällä hetkellä hoidan vakavasti masentuneita nuoria aikuisia päiväkeskuksessa. Puhuimme juuri uusavuttomien nuorien vanhempien hankalasta elämäntilanteesta elämän myrskyissä. Meistä, minusta ja työkavereistani, tuntuu, että perheenne on erityistuen tarpeessa.

Tulen työtehtävään teini-ikäisen poikani kanssa ja toivon saavamme elämiseen tarvittavat tilat.

Terveisin, tohtori A. Poppanen

(Vastaus te-palvelujen sivuilla olleeseen työpaikkailmoitukseen, jossa lastenhoitajalle luvattiin 6,72 euron tuntipalkka miinus asunto-ja ateriakulut, jos piika asuu perheen luona. Lastenhoitajalta vaadittiin kokemusta hotelli- ja ravintola-alalta. Paluu piikayhteiskuntaan on karu, eikä se katoa pelkkää vitsiä vääntämällä. Kymmenen vuoden päästä paperittomat ei-EU-kansalaiset tappelevat näistä paikoista verissä päin, ellei asialle tehdä jotain.)

Leave a Reply

